Veelgestelde vragen

Wat heeft MellaCare te bieden?

Welke behandelingen biedt MellaCare aan?

Bij MellaCare kun je o.a. terecht voor huidtherapeutische en cosmetische gezichts- en lichaamsbehandelingen (acne/ onzuiverheden, overbeharing, pigmentvlekken, grove poriën, littekens, huidverbeterende gezichtsbehandelingen), voor iedere etnische huid, maar in het bijzonder voor de gekleurde huid. Een overzicht is te vinden in het behandeloverzicht of in de online agenda.

Hoe kan ik bij MellaCare afrekenen?

Bij MellaCare kun je contant afrekenen, pinnen of via een betaalverzoek betalen. Betalen met creditcard, is mogelijk maar tegen een meer prijs. De transactiekosten voor betalen met een creditcard liggen namelijk hoger dan met een reguliere pinpas.

Hoe maak ik een afspraak voor een intakegesprek of een behandeling bij MellaCare?

Via de online agenda (zie menubalk bovenaan de webpagina) kun je 24/7 een afspraak inplannen. Je kunt met een eigen account of met een gastaccount een boeking aanmaken, door onderaan de pagina op het + teken te klikken, kun je meerdere behandelingen toevoegen.

Het boekingssysteem geeft de beschikbare dag en tijd aan (groene blokjes).

Rode blokjes tijdstip is niet beschikbaar.

Heeft MellaCare een lift?

Bij MellaCare is er geen lift of stoellift aanwezig.

Hoe annuleer of wijzig ik mijn afspraak?

Na iedere bevestiging, ontvang je in je inbox of in je spamfilter een bevestiging/ herinnering van je boeking.

Onderaan deze bevestigings- of herinneringsmail bevindt zich een annuleringsknop. Als je een 1 of meerdere behandelingen wilt annuleren of wijzigen, kun je dat alleen doen door de volledige boeking te annuleren en opnieuw de reservering in te plannen.

Mocht je er niet uitkomen, richt je vraag dan tot het nummer van de praktijk +31(06)81 60 00 04 MellaCare (dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag) bereikbaar. Of stuur een mail via het contactformulier op de website www.mellacare.nl.

Wat zijn de openingstijden van MellaCare?

De openingstijden zijn terug te vinden onder de contactgegevens rechts bovenaan de contactpagina.

Met welke huidverzorgingsproducten wordt er bij MellaCare gewerkt?

Bij MellaCare wordt er bijvoorkeur met organische producten gewerkt, zoals A Natural Difference, Alphalady Cosmetics (gaat uit het assortiment), Supercover (minerale make up foundation voor alle huidtinten).

Waar kan ik de producten kopen bij MellaCare?

In de praktijk kunnen enkele producten worden aangeschaft. Het assortiment aan producten is of via de webshop zie knop rechts bovenaan de website https://mellacareskincare.mypos.site/nl, te bestellen.

Door wie word ik behandeld?

MellaCare is een eenmanszaak. Je wordt door de eigenaresse Saskia Pinas (huidtherapeut en schoonheidsspecialist) behandeld.

Bij MellaCare kan er soms een stagiaire aanwezig zijn van de huidtherapie opleiding.

De stagiaire is alleen aanwezig als jij als klant daar toestemming voor geeft. Door een bericht via whatsapp achter te laten.

Waar kan ik een klacht melden?

Een klacht of klachten kun je melden via het contactformulier (zie rechts bovenaan de hoofdpagina). Vermeld daar in duidelijk wat je klacht is, tot wie je klacht is gericht, wanneer de klacht heeft plaatsgevonden.

Binnen 1 week ontvang je een reactie op je klacht.

Welke gezichtsbehandelingen heeft MellaCare?

Welke behandelingen biedt MellaCare aan?

Bij MellaCare kun je o.a. terecht voor huidtherapeutische en cosmetische gezichts- en lichaamsbehandelingen (acne/ onzuiverheden, overbeharing, pigmentvlekken, grove poriën, littekens, huidverbeterende gezichtsbehandelingen), voor iedere etnische huid, maar in het bijzonder voor de gekleurde huid. Een overzicht is te vinden in het behandeloverzicht of in de online agenda.

Worden alle gezichtsbehandelingen vergoed onder verzekerde zorg?

Niet alle gezichtsbehandelingen vallen onder verzekerde zorg. Alleen (para)medische behandelingen (huidtherapie) zoals:
acne met ontstekingen in het gezicht en halsgebied

overbeharing in het gezicht

(acne)littekens in het gezicht komen voor verzekerde zorg in aanmerking.

Alle andere gezichts- en lichaamsbehandelingen komen niet in aanmerking voor verzekerde zorg.

Hoe maak ik een afspraak voor een intakegesprek of een behandeling bij MellaCare?

Via de online agenda (zie menubalk bovenaan de webpagina) kun je 24/7 een afspraak inplannen. Je kunt met een eigen account of met een gastaccount een boeking aanmaken, door onderaan de pagina op het + teken te klikken, kun je meerdere behandelingen toevoegen.

Het boekingssysteem geeft de beschikbare dag en tijd aan (groene blokjes).

Rode blokjes betekent dat het tijdstip niet beschikbaar is.

Met het plusje (helemaal onderaan de pagina, kun je nog een behandeling toevoegen door op '+' teken te klikken. Dit kan niet als je twee keer dezelfde behandeling wilt selecteren, daarvoor moet erop nieuw ingelogd worden.

Met welke huidverzorgingsproducten wordt er bij MellaCare gewerkt?

Bij MellaCare wordt er bijvoorkeur met organische producten gewerkt, zoals A Natural Difference, Alphalady Cosmetics (gaat uit het assortiment), Supercover (minerale make up foundation voor alle huidtinten).

Kan ik tijdens het behandeltraject mijn eigen skincare blijven gebruiken?

Als je bij MellaCare een behandeltraject in gaat, wordt er tijdens het traject en tijdens de nazorgperiode, alleen gewerkt met producten die tijdens het intakegesprek en behandeling zijn besproken. Na afsluiting van het behandeltraject ben je vrij om te beslissen of je met de producten uit de behandeling verder gaat of je eigen skincare.

Waarom kan ik niet mijn eigen huidverzorgingsproducten gebruiken tijdens een behandeltraject?

De producten die gedurende een behandeltraject worden gebruikt zijn bewust geselecteerd op: effectiviteit (zacht voor de huid, hard voor het huidprobleem)

geschikt voor de gekleurde huid

vrij van irriterende stoffen die voor huidirritatie kunnen zorgen

organische ingrediënten

vrij van of zo laag mogelijk aan geur- en kleurstoffen

bevatten een hoog percentage aan actieve werkstoffen (cosmeceuticals, nodig om huidproblemen aan te pakken).

Bij MellaCare kunnen we de werking en effectiviteit van de producten garanderen, weten we hoe ze werken en welke huidreacties erbij horen, het behandeltraject loopt dan geen onnodige vertraging op. Het behandelpakket en de daarbij ondersteunende thuisverzorgingsproducten, zijn met grote zorg samengesteld, om het gewenste resultaat binnen de gestelde termijn te behalen.

Als je je eigen huidverzorgingsproducten gebruikt kunnen wij niet garanderen dat het behandelresultaat behaald zal worden. Door de samenstelling van de ingrediënten, concentratie aan actieve werkstoffen.

Hoe weet ik welke producten ik nodig heb tijdens mijn behandeltraject?

Tijdens het intakegesprek zal dit besproken worden. Na het intakegesprek zal er een huidverslag en offerte worden opgesteld van de behandelkosten en de ondersteunende producten voor thuisgebruik. Op de dag van het intakegesprek kunnen de producten meteen aangeschaft worden.

Waar kan ik de producten kopen bij MellaCare?

In de praktijk kunnen enkele producten worden aangeschaft. Het assortiment aan producten is of via de webshop zie knop rechts bovenaan de website https://mellacareskincare.mypos.site/nl, te bestellen.

Hoe annuleer of wijzig ik mijn afspraak?

Na iedere bevestiging, ontvang je in je inbox of in je spamfilter een bevestiging/ herinnering van je boeking.

Onderaan deze bevestigings- of herinneringsmail bevindt zich een annuleringsknop. Als je een 1 of meerdere behandelingen wilt annuleren of wijzigen, kun je dat alleen doen door de volledige boeking te annuleren en opnieuw de reservering in te plannen.

Mocht je er niet uitkomen, richt je vraag dan tot het nummer van de praktijk +31(06)81 60 00 04 MellaCare (dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag) bereikbaar. Of stuur een mail via het contactformulier op de website www.mellacare.nl.

Door wie word ik behandeld?

MellaCare is een eenmanszaak. Je wordt door de eigenaresse Saskia Pinas (huidtherapeut en schoonheidsspecialist) behandeld.

Bij MellaCare kan er soms een stagiaire aanwezig zijn van de huidtherapie opleiding.

De stagiaire is alleen aanwezig als jij als klant daar toestemming voor geeft. Door een bericht via whatsapp achter te laten.

Waxen | Harsen

Hoelang moeten de haren zijn om te kunnen waxen/ harsen?

De ideale haarlengte op het lichaam is tussen de 1 - 2 cm. In het gezicht is een 0,5 (halve) centimeter voldoende. Per salonhouder kan de voorkeur verschillen hoelang de haren moeten zijn. Te lange haren kunnen pijnlijk zijn bij het aanbrengen van de vloeibare hars. Indien nodig kan de wax angel, eventueel te lange haren afknippen. Ga liever niet zelf knippen, sommige haren kun je net iets te kort afknippen, waardoor er haren kunnen achterblijven. Achter gebleven haren worden (indien je dat wenst) bij MellaCare met een pincet verwijderd, als deze te kort zijn of te plat op de huid liggen.

Met welke hars of wax wordt er bij MellaCare behandeld?

Bij MellaCare worden er gewerkt met filmwax, voor de intieme zones, zoals de bikinilijn, oksels, gezicht.

Filmwax hecht minder aan de huid en meer aan de haren. Lifting wordt hierdoor tot een minimum beperkt. Dit geldt niet bij een gekleurde huid. Het kan voorkomen dat er lifting (meekomen van de bovenste huidlaag) plaatsvindt.

Voor de benen, armen, rug, borst en buik, wordt er gebruik gemaakt van stripwax. Stripwax wordt met een harsroller aangebracht (gerold) op de huid en daarna met een wegwerp papierenstrook tegen de haargroeirichting afgetrokken.

Hoe ziet en voelt mijn huid er na de wax behandeling eruit?

De behandelde zones kunnen na de behandeling gevoelig zijn, rood, bultjes vertonen (vochtophoping rondom de cellen waar de haren uit de huid zijn verwijderd), warmer aanvoelen, soms kan de huid licht jeuken (door te koelen met een koude handdoek, aloë vera gel of een coldpack) neemt de huidreactie af.

Mag ik op dezelfde dag of de dag na de waxbehandeling gaan zwemmen of naar de sauna?

De eerste 48 uur na een waxbehandeling kun je het beste openbare gelegenheden vermijden, om infectie gevaar te voorkomen. Door de minuscule wondjes die het waxen in je huid veroorzaakt, kunnen bacteriën, schimmels (micro organismen) makkelijker je huid binnendringen.

Mag ik wel gaan sporten na een waxbehandeling?

Ja, dat mag. Het kan voorkomen dat door het transpireren de zouten uit je zweetproductie, een branderig gevoel geeft op de gewaxte zone(s). Spoel jezelf na het sporten goed af om verder irritatie te voorkomen.

Hoe verzorg ik mijn huid na een waxbehandeling?

Voor een goed herstel van de huid, is een kalmerende en verkoelende gel op bijvoorbeeld aloë vera basis of een verkoelende lotion te adviseren. Vermijdt het gebruik van huidverzorgingsproducten op olie en vet basis, die de huid afsluiten zoals witte of gele vaseline. In de webshop van MellaCareskin, kun je herstellende huidverzorgingsproducten vinden voor het onderhoud van je huid.

Hoe vaak kan ik waxen?

Doorgaans wax je om de 4 tot 6 weken. Dit is afhankelijk hoe snel je haren groeien (groeicyclus) en de hoeveelheid aanwezige haren. Hoe langer je waxed, hoe langer het duurt voordat je haren voldoende zijn terug gegroeid om te kunnen waxen.

Kan ik tussen de waxbeurten in waxen?

Ja, dat mag. Zorg er wel voor dat je circa 3 weken vooraf aan de volgende afspraak stopt met scheren. De haren moeten tenslotte lang genoeg zijn tussen de 1 - 2 cm.

Kan ik ingegroeide haren overhouden aan het waxen?

Ja, dat is helaas mogelijk. Soms kunnen de haren doordat ze net een andere richting opgroeien dan de rest van de haren, op de verkeerde manier uit de haarfollikel worden getrokken. Dat haartje of haartjes kunnen daardoor gaan ingroeien.

Hoe worden ingegroeide haren verwijderd?

Ingegroeide haren worden bij MellaCare in de praktijk met een steriele naald verijderd, indien dat mogelijk is. Bij teveel ingegroeide haren, zal de rest van de haren bij de volgende behandeling worden verwijderd.

Kan ik ingegroeide haren voorkomen?

Ja en nee. Het is lastig om te zeggen bij wie wel en geen ingegroeide haren kunnen voorkomen. Dikke stugge haren (ongeacht de vorm van het haar), zullen eerder de neiging hebben om in te groeien, dan dunne zachte haren.
Om de kans te verminderen dat haren ingroeiende haren de huid verder kunnen irriteren (ontsteken) en gaat verkleuren, kun je na ongeveer 1 week na het harsen om de 2-3 dagen de huid behandelen met glycolzuurpeeling 10% van A Natural Difference. De ontstekingsreactie wordt hiermee afgeremd, de kans op donkere verkleuring wordt beperkt en in sommige gevallen zelfs voorkomen.

In de webshop MellaCareSkin, kun je de glycolzuurpeeling bestellen.

Ik heb een week geleden geharst, maar ik zie nu alweer haartjes verschijnen. Hoe kan dat?

Als er na 1 week na een waxbehandeling haren staan, komt dat doordat de haren zijn afgebroken tijdens het waxen of als de haren vooraf aan de waxbehandeling tekort waren (<0,5 cm).

Mag ik op de dag van de behandeling scrubben?

Liever niet. De zone die je wilt laten waxen kan geïrriteerd zijn. Als er dan ook nog eens met warmte wordt gewerkt en tientallen haren tegelijkertijd uit de huid worden getrokken, kan dit net iets teveel zijn voor je huid om te herstellen.

Twee tot drie dagen vooraf aan de behandeling mag er gescrubd worden.

Is er een speciale scrub voor het waxen?

Nee, er is geen speciale scrub. Let er wel op, dat je geen scrub met een geur gebruikt of dat deze heel laag is in geur. Dit om huidirritatie te voorkomen.

Het gebruik van een scrubhandschoen is ook een goed alternatief. Met een betje douchegel/ washcrème, kan de huid gescrubd worden.

Vermijdt het gebruik van een sisalhandschoen indien je een gekleurde huid hebt.

Zijn er nog factoren waar ik op moet letten voor of na een waxbehandeling?

Een goed gehydrateerde huid hersteld het best. Smeer je huid van je lichaam of gezicht regelmatig in met een hydraterende crème (vermijdt de slijmvliezen van o.a. de bikinilijn).

Een droge huid geneest minder snel en goed. Drink ook voldoende water op een dag > 2-2,5 L, voor een goed gehydrateerde huid en haren.

Ik wil overstappen op laserontharing, is dat nog mogelijk als ik jaren heb gewaxed?

Ja, dat is mogelijk. Alleen zullen de resultaten langer op zich laten wachten. Door het jarenlang waxen. Zijn er onderhuids microscopische littekens ontstaan. Deze littekens, blokkeren dat de warmte uit het laserlicht (UV-straling) tot aan de bodem van de haarwortel kan doordringen. De haarcellen kunnen hierdoor onvoldoende beschadigd raken, waardoor er geen of nauwelijks haarverlies optreed.

Afhankelijk van de zone waar er gelaserd wordt, kan er uitgeweken worden naar electrische epilatie voor het verwijderen van ongewenste haargroei. Deze methode kan voor kleinere zones zoals het gezicht worden ingezet.

Hoelang duurt een waxbehandeling bij MellaCare?

De duur van een waxbehandeling kun je in de online agenda terugvinden.

Wat kan ik verwachten tijdens de waxbehandeling?

Nadat je de zones die je wilt laten ontharen hebt onbloot. Wordt het gebied ontvet. De wax wordt aangebracht. Bij filmwax, wordt er een minuut gewacht voordat deze voldoende is uitgehard.

Bij stripwax, wordt de wax na het aanbrengen, meteen met een wegwerp papierenstrook verwijderd.

Tijdens de behandeling kunnen enkele achtergebleven haren met een pincet worden verwijderd. Eventuele ingegroeide haren worden met een steriele naald verwijderd. Verstopte haarzakjes, worden geledigd.

Na de behandeling wordt een herstellende lotion, welke verkoelend werkt aangebracht.

Mag ik na een waxbehandeling de zon in?

Vermijdt de eerste week na een waxbehandeling de zon of bedek de gewaxte zones of smeer ze om de 1,5 uur in met een hoge zonnefactor. Herhaal om de 1,5 uur of eerder na een duik in de zee/ zwembad of bij veel transpiratie.

Wie kunnen er allemaal gewaxed worden bij MellaCare?

Bij MellaCare kunnen vrouwen en mannen worden behandeld.

Laserontharing

Met welke laser wordt er bij MellaCare gewerkt?

Bij MellaCare wordt er met een diode laser gewerkt. Geschikt voor laserontharing en rode vaten in het gezicht.

Waar kan ik de behandeltarieven vinden van MellaCare?

Alle behandeltarieven staan in de online agenda verwerkt. De tarieven zijn up-to-date.

Kan ik ook een pakket afnemen bij MellaCare voor laserontharing?

Ja, dat is mogelijk. Nadat het intakegesprek heeft plaatsgevonden, ontvang je binnen één week een offerte van de kosten per behandeling en de mogelijkheid voor het afnemen van een pakket.

Kan ik mijn pakket ook in termijnen betalen?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt meteen na het accepteren van de offerte een keuze maken in hoeveel termijnen je je pakket in maandelijkse termijnen via automatische incasso wilt laten incasseren. Het maximaal aantal termijnbetalingen is 12 maanden.

Wat zijn het maximaal aantal termijnbetalingen, die worden aangeboden?

Maximaal 12 termijnbetalingen zijn er mogelijk. Voor speciale verzoeken, kun je het beste een reply geven op de mail waar de offerte aan gekoppeld is, om je verzoek in te dienen. Binnen 48 uur kun je een reactie verwachten, m.u.v. vakantie- en feestdagen.

Hoelang is de offerte geldig?

De offerte is maximaal 2 weken geldig. Hierna komt het aanbod te vervallen. Een nieuwe offerte kan opnieuw worden aangevraagd.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig voordat ik resultaat zie?

Het aantal behandelingen is afhankelijk van enkele factoren:
> de hoeveelheid haargroei

> je verleden met het verwijderen van haren

> je leeftijd (hoe ouder hoe langer het kan duren)

> kom je je maandelijkse afspraken na

> houd je je aan de 'ontharingsregels' (niet meer uittrekken van de haren)

> geen haargroei stimulerende supplementen gebruiken

> geen zwangerschapswens hebben (in ieder geval voor de 1e 2 jaar)

> geen hormoontherapie ondergaan minimaal 6 maanden voor de start van de behandeling, tijdens de behandeling en circa 6 maanden na de behandeling

> grootte van de behandelzone

Kan ik zonder een intakegesprek af te nemen meteen starten met laserontharing?

Nee, dat is niet mogelijk. Voordat je kunt beginnen moeten eerst alle voor- en nadelen worden onderzocht en besproken. Denk bijvoorbeeld aan medicatiegebruik, overgevoeligheid, overige gezondheidsproblemen, type haren, zwangerschapswens. Jouw verwachtingspatroon: zijn je verwachtingen realistisch.

Bestaat er ook een andere manier van ontharen dan laserontharing, waxen, pincet?

Ja, naast laserontharing, waxen, pincet gebruik. Bestaat ook de mogelijkheid om ongewenste haren net als met laserontharing met elektrische epilatie te verwijderen. Het is een langer proces, dan met laserontharing, maar wel effectief als het goed uitgevoerd wordt.

Elektrische epilatie is vooral handig als je grijzende haren hebt (bij de wortel zijn de haren grijs en aan het uiteinde donkerder van kleur), volledig grijze haren, rossige en blonde haren, dunne haren (paradoxale haargroei), die ontstaan zijn door verkeerde manier van laseren of flitsen met IPL.

Komen alle haren in aanmerking voor laserontharing?

Helaas niet. Alleen de haren met voldoende donkerbruin- en bruinpigment komen in aanmerking voor laserontharing. Grijzende, grijze, rossige, blonde, dunne haren. Kunnen het beste met de elektrische epilatie behandelmethode worden behandeld.

Doet laserontharing pijn?

Ja en nee. Afhankelijk van je pijngrens, de zone, de hoeveelheid haargroei die er behandeld wordt kun je pijnprikkels ervaren. De pijnprikkels worden ervaren als elektrische schokjes, hete naalden, speldenprikjes.

Niet alle zones zijn even gevoelig.

Welke zones kun je behandelen met laserontharing?

Alle zones die behaard zijn komen in principe aanmerking laserontharing.

Kan ik mijn lichaam laseren en dat vergoed krijgen bij de zorgverzekeraar?

Nee. Dat is niet mogelijk. Alleen de zones in het gezicht worden vergoed uit je aanvullende verzekering. De kosten voor het laseren van je lichaam zijn voor eigen rekening.

Als ik mijn gezicht laat laseren, betaalt de zorgverzekeraar dan meteen mijn behandeling?

Nee. Bij MellaCare betaal je eerst zelf je behandelkosten na iedere behandeling.

Kan ik mijn intakegesprek ook vergoed krijgen door de zorgverzekeraar?

Nee. Alleen de behandelkosten worden vergoed. Producten die de behandeling moeten ondersteunen worden ook niet vergoed door de zorgverzekeraar. Je dient zelf de factuur te declareren bij de zorgverzekeraar.

Worden no show kosten vergoed door de zorgverzekeraar?

Nee. No show kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar. Er is tenslotte niet behandeld.

Kunnen kinderen ook in aanmerking komen voor laserontharing?

Het is mogelijk. Maar niet te adviseren, vanwege de kwetsbare huid en de pijnverwerking.

Wordt er een dossier bijgehouden van iedere behandeling?

Ja. Na iedere behandeling wordt je dossier bijgewerkt.

Elektrische epilatie

Met welke apparatuur wordt elektrische epilatie toegepast?

Bij MellaCare wordt er met de MediBlendette gewerkt. Geschikt voor het verwijderen van alle type en kleuren haren. De MediBlendette, kan op iedere zone van het lichaam worden ingezet. Maar meestal voor kleine zones, zoals het gezicht, hals, tepelhof.

Waar kan ik de behandeltarieven vinden voor elektrische epilatie van MellaCare?

Alle behandeltarieven staan in de online agenda verwerkt. De tarieven zijn up-to-date.

Kan ik ook een pakket afnemen bij MellaCare voor elektrische epilatie?

Ja, dat is mogelijk. Nadat het intakegesprek heeft plaatsgevonden, ontvang je binnen één week een offerte van de kosten per behandeling en de mogelijkheid voor het afnemen van een pakket.

Kan ik mijn pakket ook in termijnen betalen?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt meteen na het accepteren van de offerte een keuze maken in hoeveel termijnen je je pakket in maandelijkse termijnen via automatische incasso wilt laten incasseren. Het maximaal aantal termijnbetalingen is 12 maanden.

Wat zijn het maximaal aantal termijnbetalingen, die worden ik kan afnemen?

Maximaal 12 termijnbetalingen zijn er mogelijk. Voor speciale verzoeken, kun je het beste een reply geven op de mail waar de offerte aan gekoppeld is, om je verzoek in te dienen. Binnen 48 uur kun je een reactie verwachten, m.u.v. vakantie- en feestdagen.

Hoelang is de offerte geldig?

De offerte is maximaal 2 weken geldig. Hierna komt het aanbod te vervallen. Een nieuwe offerte kan opnieuw worden aangevraagd.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig voordat ik resultaat zie?

Het aantal behandelingen is afhankelijk van enkele factoren:
> de hoeveelheid haargroei

> je verleden met het verwijderen van haren

> je leeftijd (hoe ouder hoe langer het kan duren)

> kom je je maandelijkse afspraken na

> houd je je aan de 'ontharingsregels' (niet meer uittrekken van de haren)

> geen haargroei stimulerende supplementen gebruiken

> geen zwangerschapswens hebben (in ieder geval voor de 1e 2 jaar)

> geen hormoontherapie ondergaan minimaal 6 maanden voor de start van de behandeling, tijdens de behandeling en circa 6 maanden na de behandeling

> grootte van de behandelzone

Kan ik zonder een intakegesprek af te nemen meteen starten met elektrische epilatie?

Nee, dat is niet mogelijk. Voordat je kunt beginnen moeten eerst alle voor- en nadelen worden onderzocht en besproken. Denk bijvoorbeeld aan medicatiegebruik, overgevoeligheid, overige gezondheidsproblemen, type haren, zwangerschapswens. Jouw verwachtingspatroon: zijn je verwachtingen realistisch.

Kan ik op dezelfde dag als het intakegesprek ook behandeld worden?

Ja, dat is mogelijk.

Bestaat er ook een andere manier van ontharen dan elektrische epilatie, waxen, pincet?

Ja, naast elektrische epilatie, waxen, pincet gebruik. Bestaat ook de mogelijkheid om ongewenste haren met laserontharing te verwijderen. Het is een sneller proces, grotere zones kunnen in één keer worden behandeld dan met elektrische epilatie.

Elektrische epilatie is vooral handig als je grijzende haren hebt (bij de wortel zijn de haren grijs en aan het uiteinde donkerder van kleur), volledig grijze haren, rossige en blonde haren, dunne haren (paradoxale haargroei), die ontstaan zijn door verkeerde manier van laseren of flitsen met IPL.

Voor dikke zwarte, donkerbruine haren is de laser efficiënter om ingezet te worden.

Komen alle haren in aanmerking voor elektrische epilatie?

Ja. Alle haren die in de groeifase (anagenefase) komen in aanmerking voor elektrische epilatie.

Doet elektrische epilatie pijn?

Ja en nee. Afhankelijk van je pijngrens, de zone, de hoeveelheid haargroei die er behandeld wordt kun je pijnprikkels ervaren. Bij het insteken van het naaldje (heeft ongeveer dezelfde dikte als de haren die worden behandeld).

Niet alle zones zijn even gevoelig.

Welke zones kun je behandelen met elektrische epilatie?

Alle zones die behaard zijn komen in principe aanmerking elektrische epilatie.

Kan ik mijn lichaam behandelen met elektrische epilatie en dat vergoed krijgen bij de zorgverzekeraar?

Nee. Dat is niet mogelijk. Alleen de zones in het gezicht worden vergoed uit je aanvullende verzekering. De kosten voor het behandelen met elektrische epilatie van je lichaam zijn voor eigen rekening.

Als ik mijn gezicht laat behandelen met elektrische epilatie, betaalt de zorgverzekeraar dan meteen mijn behandeling?

Nee. Bij MellaCare betaal je eerst zelf je behandelkosten na iedere behandeling. Je dient zelf de factuur te declareren bij de zorgverzekeraar.

Kan ik mijn intakegesprek ook vergoed krijgen door de zorgverzekeraar?

Nee. Alleen de behandelkosten worden vergoed. Producten die de behandeling moeten ondersteunen worden ook niet vergoed door de zorgverzekeraar.

Worden no show kosten vergoed door de zorgverzekeraar?

Nee. No show kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar. Er is tenslotte niet behandeld.

Kunnen kinderen ook in aanmerking komen voor elektrische epilatie?

Het is mogelijk. Maar niet te adviseren, vanwege de kwetsbare huid en de pijnverwerking.

Wordt er een dossier bijgehouden van iedere behandeling?

Ja. Na iedere behandeling wordt je dossier bijgewerkt.