arrow_drop_up arrow_drop_down
Groente-voedingssuplementen

Voedingssupplementen voor
huid en haar

Wat doen voedingssupplementen voor jouw lichaam?

De zin of onzin van voedingssupplementen naast een "gezonde voeding". De regel is bij een gezonde uitgebalanceerde voedingspatroon is het gebruik van voedingssupplementen niet noodzakelijk. Helaas bevat de voeding in westerse landen te weinig macro-, micro- en fytonutriënten, voor een evenwichtige balans. Het veelal bewerkte voedsel, bevat een teveel aan van verkeerde stoffen en te weinig van de goede stoffen. Het onnodig toevoegen van suikers, zouten, smaakmakers, doen de smaakpapillen afstompen, het bloed en spieren verzuren. 

Een ideaal recept voor het ontwikkelen van chronische ontstekingen, die kunnen ontaarden in allergieën, intoleranties, verschillende vormen van kanker, hart- en vaataandoeningen, hoge bloeddruk. Het leiden van een onregelmatig leven, ongezonde leef- en eetgewoontes, stressvol leven. Kunnen voor een aanjagend effect op lange termijn zorgen. Bij het ontstaan van tekorten in de mineralen en vitamine huishouding geeft het lichaam geleidelijk aan signalen af. Vage klachten worden chronische klachten. Kortom voedingssupplementen zijn nodig om de lichaamsprocessen goed te laten functioneren.

Macronutriënten

Macronutriënten leveren energie aan het lichaam, de voedingsstoffen waardoor diverse lichaamsprocessen kunnen functioneren. Deze energieleveranciers van het lichaam bestaan uit eiwitten, vetten, koolhydraten en alcohol.

Micronutriënten

Micronutriënten leveren het menselijk lichaam net als de macronutriënten energie- en bouwstoffen op, maar ook regulerendestoffen. Micronutriënten bestaan uit sporenelementen (schimmels, gisten), mineralen (zink, magnesium, ijzer, etc.), vitaminen (a, B5, B12, c, etc.).
Voor lichamelijk herstel en de groei, zijn o.a. micronutriënten nodig. De grootste hoeveelheid wordt via ons dieet verkregen. Andere nutriënten zoals vitamine D3, een essentiële nutriënt wordt in de huid aangemaakt onder invloed van zonlicht (UV B). Bij een structureel gebrek of te weinig blootstelling aan zonlicht, kunnen er huidontstekingen, haaruitval, botontkalking, spierzwakte, lage weerstand, depressie ontstaan.

Mensen die een grotere kans lopen op het ontstaan aan een vitamine D3 te kort zijn mensen met een getinte huid. Hoe meer pigment (melanine) de huid bevat, hoe moeilijker het is voor het lichaam om vitamine D3 aan te maken, in een zeeklimaat als die van Nederland, waar er niet het gehele jaar voldoende zonlicht aanwezig is. Vitamine D, die via voeding wordt verkregen, is onvoldoende. Het aanvullen van vitamine D3 als voedingssupplement wordt noodzakelijk in de maanden dat de dagen korter  worden en minder UV licht de aarde bereikt. In de maanden september tot en met april, kan het nodig zijn om de voeding aan te vullen met een vitamine D3 suppletie of pak een reis naar de zon, om de donkere herfst- en wintermaanden te doorbreken.
Een gezonde waarde voor vitamine D ligt tussen de 20 en 50 nanogram (ng)/milliliter (mL). Er kan van een deficiëntie (te kort) gesproken worden als de waarde onder de 20 ng/mL komt. Boven de 50 ng/mL, kan een toxisch effect hebben.

Vitamine D3, kun je ook terugvinden in dierlijke soorten, zoals vette vis als zalm, makreel, paling. Of gewonnen uit de lever van de kabeljauw. Vitamine D2, daarentegen, is plantaardig en wordt gewonnen uit o.a. noten en paddenstoelen. Maar de vorm D2 wordt niet goed door het lichaam opgenomen en omgezet, aanvullen van vitamine D is noodzakelijk.

Bron:
https://www.drogespieren.nl
https://www.nasw.org/article/vitamin-d-levels-determined-how-human-skin-color-evolved
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/177663-vitamine-d-tekort-oorzaken-symptomen-en-oplossingen.html

Saskia Pinas, huidtherapeut & schoonheidsspecialist

Voed je huid van binnenuit met voedingsstoffen ter ondersteuning van je lichaam voor een gezonde basis

Als het smeren van de meest goedkope tot de duurste crème je niet van je verslapte huid afhelpen.  Je tientallen anti- aging of cellulite behandelingen hebt ondergaan, maar je net niet het gewenste resultaat hebt bereikt. Je eerder voedingssupplementen hebt gebruikt. Kunnen een aantal factoren van invloed zijn op het minimale resultaat. Collageen voedingssupplementen, voor een stevigere en gezonde huid.

FACTOREN DIE DE HUID SNELLER DOEN VEROUDEREN

Het verouderen van de huid kent verschillende oorzaken:

  • luchtvervuiling (roetdeeltjes)
  • ongezonde leefstijl (roken, overmatig drank en drugsgebruik)
  • ongezond eetpatroon (weinig vezels, weinig meervoudig onverzadigde vetten, teveel suikerhoudende voedingsmiddelen)
  • overmatig  zonnebaden

Kunnen de conditie van je huid en haar verslechteren. Haaruitval, cellulite, acne, een slapper wordende huid, dof uitziende haren en huid kunnen het gevolg zijn.


VITAMINES EN MINERALEN

De juiste huid- en haarverzorging kunnen en deel van huid- en haarproblemen reduceren. Maar om de oorzaak van huid- en haarproblemen aan te pakken, zal er dieper gegraven worden. Een gebrek aan essentiële voedingsstoffen, zoals vitamine d, vitamine a (beta caroteen), vitamine B, vitamine c, calcium, zink. Kunnen naar verloop van tijd voor ontstekingen in het lichaam zorgen.

Het aanpassen van je leefstijl en eetpatroon kunnen de conditie van je algehele gezondheid verbeteren. Het eten van voedsel dat rijk is aan beta caroteen, gezonde vetten (o.a. avocado, noten, vette vis), verminderen van suikerhoudende drank en etenswaren.

COLLAGEEN ALS VOEDINGSSUPPLEMENT

Niet alle essentiële bouwstoffen kun je met gezonde voeding, huidverzorging en gezichts- en haarbehandelingen oplossen. Het gebruik van voedingssupplementen die de lichaamsprocessen kunnen ondersteunen, is een welkome aanvulling op de dagelijkse voedingspatroon. Eén van de bouwstoffen waar o.a. de huid uit bestaat is collageen. Het menselijk lichaam kent 4 typen collageen. Waarvan type I voor 90% het grootste deel voor haar rekening neemt. In de loop van de jaren verdwijnt er jaarlijks collageen uit de huid. Vanaf de leeftijd van 35 jaar verdwijnt er 1-3 % type I collageen uit de huid.Zonder collageen op te nemen in je dagelijkse voedingspatroon (hoge kwaliteit (viscollageen) en dosis circa 6 g/ 6000 IE/UI), zal de huid ieder jaar meer van haar stevigheid verliezen. Als er teveel collageen uit de huid is verdwenen, zal de huid er verslapt, dof en onregelmatig uitzien.

CELLICS

Met de gezonde collageen voedingssupplementen van Cellics, kunnen tekorten worden aangevuld en lichaamsprocessen worden verbeterd.

  • herstellen van de darmwand (leaky gut/lekkende darmwand)
  • gezonde gewrichten
  • verstevigen van spierweefsel
  • gezondere stofwisseling (spieropbouw)
  • verbetert en verstrakt je huid
  • verminderd cellulite, rimpels
  • geeft haren en nagels een boost

Cellics kent 4 producten waarmee je bovenstaande processen mee kunt bedienen op een gezonde en uitgebalanceerde wijze:

  • Cell Elixer 485 gr. (poedervorm) (bevat 26 ingrediënten, die het collageen opbouwen, immuniteit verhogen, bouwstoffen, anti-oxidanten, verstevigen van het bindweefsel voor een stevigere huid).
  • Cell Elixer 162 gr. (poedervorm)
  • Cell First 90 tabletten
  • Cell Omega 180 capsules

Voor meer informatie over de werkwijze, gebruik of aanschaf van de Cellics supplementen, stel je vraag hier.

Bron:
www.cellics.nl


Saskia Pinas, huidtherapeut & schoonheidsspecialist

Voed je huid van binnenuit met de collageen voedingssupplementen van Cellics!

Wij maken gebruik van cookies.